Persiapan Set Bersalin/Berpantang Moden Menjelang Hari Bersalin

by - 23:29



Menjelang hari2 nak bersalin, lebih kurang 8 hari lagi, siap & complete dah set bersalin moden… hahaha..moden sangatt kann… mcm2 hado… complete set utk kesihatan dalaman… untuk luaran, nnti pi cari beli mana2 herba utk mandian jerr…..tak dak jamu bagai dahh… .beli dulu pon,membazir ja..bkn makan pon, tak lalu..hohohohohoho… .

Apa yang aku ada untuk set bersalin (sekaligus dgn breastfeeding set)  kali ni??? Semua suplemen ini, aku sesuaikan dengan keperluan tubuh badan aku lah yea.... tak sama bagi semua orang. So, kalo korang berminat nak cuba suplemen Shaklee untuk dijadikan Set Bersalin, dapatkan rundingan terlebih dahulu.

ok, ini senarai suplemen yang aku dah sediakan untuk harungi hari-hari berpantang nanti :-


  •  Vivix
  • Collagen Powder
  • Vitamin C
  • ESP
  • Alfalfa Complex
  • Vitalea
  • B-Complex
  • Omega Guard
  • Ostematrix
  • Zinc Complex


Banyakkk gilerr kann..hahaha..tapi bukan makan sekaligus..selang seli & opkos aku dah sediakan siap-siap jadual makan untuk diri sendiri…… .

Kalo uolls nak, tak perlu ambik semua..ikut bajet & keperluan badan uolls sendiri lah…
Aku pulak, ambik semua set ni untuk;

  • cepatt baik luka bersalin
  • elak sembelit (ngeriii sangatt)
  • memperbanyakkan ASI (nak eksklusif penyusuan ibu selama 2 tahun)
  • elakkan sakit-sakit badan/sengal2
  • nak slim balik cam dulu, 48kg jer… lain macam dah tengok bentuk badan pregnancy kali ni… huhuhu
  • repair kulit balik kasi licin dan gebuss (geebusss kerrr… ahakzzz)
  • elak stress (meroyan kang tak pasal… hahaha..emosi ibu selepas bersalin ni, lain mcm skit..so prepare awal2)
Semoga dipermudahakan semua. Amin. 


You May Also Like

0 comments

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa