Tips Mudah Camna Nak Minum Air 3 Liter Sehari

by - 13:31

ambik suplemen, kene banyak minum air..apa brand sekalipun, bukan #shaklee je.

bila aku gtau #consumer aka #customer supaya minum air at least 3 liter sehari, terkejut..

"uiii, banyak tu kak nak kene minum.saya susah nak minum air..lagi2 tengah keje, lupa nak minum air" ..

nampak cam banyak kan...tapi x banyak mana pun..

meh nak share cara mudah nak minum air 3 liter sehari..

dalam mug ni, lbh krg 300ml .

300 ml X 10 mug = 3000ml @ 3 liter

so, cara dia., minum 1 mug air setiap kali sebelum dan selepas solat....solat ada 5 waktu sehari kan...haaa, sekali solat, 2 mug air...cukuplah 10mug......

senang kannn !!!

pesan aku : ibu dalam pantang jangan takut nak minum air yea...segala mitos yg pernah tok nenek cakap tu, jgn percaya sangat...hihihihihi...badan perlukan air utk elakkan sembelit dan mempercepatkan baikpulih luka bersalin..

You May Also Like

5 comments

  1. wahhh..tak terpikir pon! tq tips berguna!

    ReplyDelete
  2. eheheheh...sebut 3 liter, memang la banyak kan..so, kita susun cam tu, nampak senang...
    ..

    ReplyDelete
  3. Nice tips.. Boleh diamalkan ni..

    ReplyDelete
  4. Minum bnyk air kosong ni bgs utk bdn&kulit... Klu Cikna lak guna air mineral yg kecik tu 6btl, sng nk d bawa ke mana2....

    ReplyDelete

Tegurlah, Bukan Menghukum . Sayangilah, Bukan Menfitnah
Maafkanlah, Bukan Membenci . Mudahkanlah, Bukan Menyusah
Jadi, Saling Ingat Memperingatilah . Kerana Kita Mudah Lupa & Alpa